Zomerkamp

Kampinschrijvingen – Alle takken (behalve jin)
Ook dit jaar doet de leiding huisbezoeken/infoavonden. Dit om samen met jullie de individuele steekkaarten eens na te kijken en om jullie te woord te staan voor al jullie zorgen en bekommernissen. De takleiding neemt hieromtrent zo snel mogelijk contact op met jullie!
Indien uw kind(eren) niet mee gaat/gaan, gelieve ons hiervan op voorhand te verwittigen.

Wat betreft de inschrijvingen zelf, die kan u nu al in orde brengen door eenvoudigweg het kampgeld over te schrijven op het rekeningnummer BE29 2850 3271 1964 met vermelding ‘Inschrijving zomerkamp , <naam lid > en klaar is Kees. Het kampgeld bedraagt:
 105 euro voor het kapoenenkamp en wouterkamp
 180 euro voor het jonggiverkamp en giverkamp
Wij raden u ook aan om eens te rade te gaan bij uw mutualiteit voor een eventuele tegemoetkoming!
Indien u hiervoor een formulier nodig heeft, gelieve ons dit na afloop van het kamp digitaal door te
sturen naar groepsleiding@scoutsbrakel.be.

Wanneer gaan we op kamp?
OUDE TAKKEN (JONGGIDSEN, JONGVERKENNERS EN GIVERS): 14/07 – 28/07
Voor de jonggivers en de givers start dit avontuur op vrijdag 14 juli om 8u30 aan de ACHTERKANT van het station van Zottegem. Daar verwachten we iedereen in perfect uniform met lunchpakket!  De jonggivers en givers zullen samen met de wouters terugkeren met de bus op vrijdag 28 juli.
Vermoedelijk zijn wij rond 16u terug aan het lokaal. (Onder voorbehoud, controleer zeker de scoutssite/uw mails/facebook voor eventuele wijzigingen.)
Belangrijk! De rugzakken worden ingeladen op de camion op maandag 10 juli tussen 17u en 18u aan het lokaal.

WOUTERS (KABOUTERS EN WELPEN): 22/07 – 28/07
Voor de wouters start het kamp op de bezoekdag (zie verder) op zaterdag 22 juli. Het is de bedoeling dat de wouters (net zoals de kapoenen) zelf naar het kampterrein gebracht worden. Kan u zelf niet voeren en kan u geen beroep doen op andere ouders?
Laat het aan de leiding weten en dan kijken we samen naar een oplossing!
De wouters zullen samen met de jonggivers en de givers terugkeren met de bus op vrijdag 28 juli.

KAPOENEN: 22/07 – 28/07
Ook voor de kapoenen start het kamp op de bezoekdag (zie verder) op zaterdag 22 juli. Het is de bedoeling dat de kapoenen (net zoals de wouters) zelf naar het kampterrein gebracht worden. Kan u zelf niet voeren en kan u geen beroep doen op andere ouders?
Laat het aan de leiding weten en dan kijken we samen voor een oplossing!
In tegenstelling tot vorig jaar gaan we dit jaar de uitdaging aan en nemen we onze kapoentjes mee voor de full ride. Dit betekent dat zij, net zoals de andere takken, zullen terugkeren met de bus op vrijdag 28 juli. Vermoedelijk zijn wij rond 16u terug aan het lokaal.

Waar gaan we op kamp?
Place to be: Rue de l’Etat 61, 6460 Chimay (Saint-Remy)
Coördinaten: 50.033262N, 4.273141E
Dit is het dichtstbijzijnde adres dat je kan ingeven in de GPS. Op de bezoekdag gaan er ook pijlen hangen ter verduidelijking van waar het terrein juist is.

Briefjes kunnen gestuurd worden naar:
Scouts Brakel
T.a.v  <naam lid>
Rue de France 31 A-B
6460 Saint-Remy

In de trekrugzak:
Eerst en vooral: vanaf de jonggivers verwachten we dat onze leden een degelijke trekrugzak meebrengen
op kamp. Regelmatig komen er leden toe met een grote trolley en een minirugzakje. Deze combinatie is
niet echt geschikt voor de uitdagingen die de Ardennen met zich meebrengen: een grote modderpoel,
een overlevingstocht door het bos,… Bovendien kan er dan vaak te weinig in de rugzak en moeten
andere leden met een grote rugzak instaan voor het meenemen van hun gerief. Conclusie: om het zo
aangenaam mogelijk te maken voor alle leden, vragen wij dat u uw zoon/dochter voorziet van een
degelijke rugzak. Ook bij wouters of kapoenen kan dit voor dezelfde redenen handig zijn.

• Kledij
    • Kousen
    • Ondergoed
    • Broeken (lang en kort)
    • Sportkleren
    • Vuile kleren
    • Warme pulls  (Voldoende en dik genoeg! Vaak zien wij kinderen die niet goed voorbereid zijn op koud weer.)
    • Regenjas
  • Schoenen
    • Stapschoenen
    • Sportschoenen
    • Laarzen
    • Sandalen of slippers
  • Slapen
    • Slaapzak
    • Slaapmatje
    • Kussen
    • Pyjama
    • Knuffelbeer
  • Toilet
    • Washandje(s)
    • Handdoeken
    • Toiletgerief
    • GEEN ZEEP: Wij voorzien voor alle leden en leiding ecologische zeep.
  • Diversen
    • Bord/gamel, beker en bestek!
    • Zakmes
    • Zaklamp
    • Zwemgerief
    • Naaigerief (oudste takken)
    • Keukenhanddoek (oudste takken)
    • Sjortouw
    • Linnen zak (voor de vuile was)
    • Identiteitskaart of Kids ID (af te geven aan de leiding bij aankomst)
    • Zakcentje
    • Eigen medicatie (gelieve dit aan de leiding te melden

U las het heel goed: gelieve uw kind(eren) geen zeep mee te geven op kamp, dit jaar zullen wij net als
vorig jaar, opnieuw zeep voorzien die biologisch afbreekbaar is, waarmee we ons dus kunnen wassen in
de beek zonder daarmee een aanslag op het milieu te plegen.
Elektronica en andere overbodige, waardevolle voorwerpen horen NIET thuis in de rugzak! Gsm’s op
kamp worden op dag 1 in beslag genomen en enkel teruggegeven op afgesproken momenten. Gelieve
ook alles te naamtekenen, de berg kleren die jaarlijks bij de verloren voorwerpen komen is heel groot!

jul 14 - 28 2023
Expired!