Kinderen verdienen het recht om kind te zijn, om wild te zijn, om plezier te maken en kortom om jong te zijn. Ongeacht afkomst, ras, gender of financiële thuissituatie willen wij dit als scouts voor elk kind mogelijk maken. Om tegemoet te komen aan het laatstgenoemde obstakel, hebben wij met de hulp van Scouts & Gidsen Vlaanderen, het systeem van Scouting op Maat in scouts Brakel-Lierde.

Dit is een soort fonds van waaruit kampen, lidgeld en uniform gedeeltelijk kunnen worden terugbetaald voor kinderen uit gezinnen die het financieel minder gemakkelijk zouden hebben. Let wel: dit fonds wordt gedeeltelijk gefinancierd met eigen middelen, en gedeeltelijk met die van Scouts & Gidsen Vlaanderen, en die zijn voor beide partijen beperkt. Daarom willen wij benadrukken dat dit geen korting is die wij zomaar kunnen uitdelen, maar slechts een steun voor hen voor wie het financiële aspect werkelijk de drempel zou vormen om deel te kunnen nemen aan scouting.

Uitleg Scouts op maat

Behoort u tot die groep?

Neem dan zeker contact op met een van onderstaande werkgroep voor de ‘voorwaarden’.

E-mailadres: som@scoutsbrakel.be

Uiteraard wordt hierbij volledige discretie verzekerd.