Uniform voor kamp

Nu we op kamp mogen gaan, kan je scoutsuniform natuurlijk niet ontbreken!
Daarom kan je de stukken die je nog mist bestellen via
uniform@scoutsbrakel.be

– Hemd (6, 8, 10, 12, 14, 16 jaar) €36,5
– Hemd (S, M, L, XL, XXL, XXXL) €39,5
– Das €10
– kenteken (takkenteken, Vlaanderen, Belofteteken, België, Sint-Michiels) €1
– Jaarkenteken (gratis)

T-shirts en pulls kunnen ook nog besteld worden, maar maken geen deel uit van het verplicht uniform.
Meer informatie over het uniform en de juiste plaats van kentekens kan je vinden op onze site.

Gelieve over te schrijven op volgend rekeningnummer  BE60 0019 6010 5470

met de vermelding ‘Uniform <naam lid>’.

Informatie uniform

Waaruit bestaat nu dat fameuze ‘scoutsuniform’? Heel kort: het uniform omvat het geheel van scoutshemd (met de ‘verplichte’ kentekens er op genaaid), effen groene broek (dus niet bruin, blauw, paars of oranje!) en de groengele das. Optioneel kan je ook een scouts T-shirt en -pull bestellen. Opgelet kapoenenouders: hoewel een uniform voor kapoentjes zeker niet verboden is, is voor hen enkel een groen broek en das verplicht. Hieronder een tabel van de uniformstukken en hun prijzen, die u bij ons kunt kopen. Dit kan voor en na de vergaderingen op zondag. Vraag naar Febe, Lana of Emily.

Voor verdere vragen kan u zich overigens steeds wenden tot uniform@scoutsbrakel.be. Opmerking: hemden kan je vanaf nu bij ons bestellen en de leiding gaat deze halen in de hopper dan. (https://www.hopper.be/).

Tot slot hameren wij er sterk op dat al onze leden ’s zondags naar de vergadering komen in perfect uniform; noem ons conservatief en ouderwets, maar dat is een lange traditie die wij graag in ere zouden houden. De eerste weken zijn we hier doorgaans (door de bestellingstermijn) iets soepeler op, maar vanaf dan mag zoon of dochter zich verwachten aan wekelijkse inspectie!