Doen die individuele steekkaarten misschien nog vaag een belletje rinkelen? Of bent u nieuw bij de scouts en heeft u daar nog nooit van gehoord? In alle geval: indien dat nog niet in orde of up to date is: leest u gauw verder.

Wat is een individuele steekkaart?

De individuele steekkaart is een formulier voor de persoonlijke, (psycho)sociale en medische gegevens van leden (en leiding). Zo kan leiding ervoor zorgen dat de scoutsgroep een veilige plek is voor je zoon of dochter. Maar ook in noodsituaties gepast reageren, moesten deze helaas toch eens voorkomen.

Leiding gaat uiteraard vertrouwelijk om met deze informatie.

Deze steekkaart is enkel handig als hij up-to-date is. Kijk hem steeds na in het begin van het scoutsjaar en voor je zoon of dochter op kamp vertrekt.

Waar vind ik de digitale steekkaart?

De individuele steekkaart digitaal invullen of nakijken, doe je door in te loggen bij de Groepsadministratie.

Stap 1: Maak een account aan op de Groepsadministratie:

• Surf naar groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be en klik in de linkeronderhoek op ‘Login’  (indien u reeds een account heeft, ga dan naar naar stap 2)
  • Mocht u een foutmelding krijgen, dan heeft u misschien het ‘verkeerde’ e-mailadres gebruikt (wij kiezen arbitrair het hoofd-e-mailadres per lid), probeer het dan eens met het andere e-mailadres
  • Registreer elk kind apart met gebruikersnaam en wachtwoord. Het is de bedoeling dat ze hun gegevens zelf beheren als ze oud genoeg zijn.
  • Vul alle velden correct in, het lidnummer vind je op de lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen die werd verzonden via mail  of kan je opvragen bij de groepsleiding.

Stap 2: Vul de individuele steekkaart in:

• Surf naar groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be.
  • Meld je aan met de gebruikersnaam en wachtwoord van je kind.
  • Klik op het groene blokje ‘individuele steekkaart’ rechts bovenaan. Smartphone of tablet? Klik op het vinkje naast ‘Opslaan’, kies dan ‘individuele steekkaart’.
  • Vul de individuele steekkaart zo volledig mogelijk in.
  • Onderteken de steekkaart en klik op ‘Opslaan’.

Mocht u na het lezen nog vragen hebben, contacteer gerust de (groeps)leiding.

Lees verder: Vormingen