(Jong)giverkamp

Net als afgelopen jaren gaan we met alle takken naar hartje Ardennen. Dit jaar zal dit zijn op een weide vlakbij Chemin de l’étang 2, 6941 Ozo – Durbuy.

Link naar de exacte locatie van het kampterrein

Kampinschrijvingen – Alle takken (behalve jin) 

Ook dit jaar doet de leiding huisbezoeken/infoavonden. Dit om samen met jullie de individuele steekkaarten eens na te kijken en om jullie te woord te staan voor al jullie zorgen en bekommernissen. De takleiding neemt hieromtrent zo snel mogelijk contact op met jullie!

Wat betreft de inschrijvingen zelf, net zoals paaskamp werken wij terug met een google form (zie mail). Uw kind inschrijven doe je door deze gewoonweg in te vullen, gelieve nadien ook zo snel als mogelijk de betaling in orde te maken (zeker voor 8/07!).

  • 105 euro voor het kapoenenkamp en wouterkamp 
  • 180 euro voor het jonggiverkamp en giverkamp

Wij raden u ook aan om eens te rade te gaan bij uw mutualiteit voor een eventuele tegemoetkoming! Indien u hiervoor een formulier nodig heeft, gelieve ons dit na afloop van het kamp digitaal door te sturen naar groepsleiding@scoutsbrakel.be

OUDE TAKKEN (JONGGIDSEN, JONGVERKENNERS EN GIVERS): 12/07 – 26/07 

Voor de jonggivers en de givers start dit avontuur op vrijdag 12 juli om 8u15 aan de ACHTERKANT van het station van Zottegem. Daar verwachten we iedereen in perfect uniform met lunchpakket

De jonggivers en givers zullen samen met de wouters en kapoenen terugkeren met de bus op vrijdag 26 juli. Vermoedelijk zijn wij rond 17u terug aan het lokaal. (Onder voorbehoud, controleer zeker de scoutssite/uw mails/facebook voor eventuele wijzigingen.)

Belangrijk! De rugzakken worden ingeladen op de camion op zondag 7 juli tussen 17u en 20u aan het lokaal. 

In de trekrugzak

Eerst en vooral: vanaf de jonggivers verwachten we dat onze leden een degelijke trekrugzak meebrengen
op kamp. Regelmatig komen er leden toe met een grote trolley en een minirugzakje. Deze combinatie is
niet echt geschikt voor de uitdagingen die de Ardennen met zich meebrengen: een grote modderpoel,
een overlevingstocht door het bos,… Bovendien kan er dan vaak te weinig in de rugzak en moeten
andere leden met een grote rugzak instaan voor het meenemen van hun gerief. Conclusie: om het zo
aangenaam mogelijk te maken voor alle leden, vragen wij dat u uw zoon/dochter voorziet van een
degelijke rugzak. Ook bij wouters of kapoenen kan dit voor dezelfde redenen handig zijn.

  • Kledij
    • Kousen
    • Ondergoed
    • Broeken (lang en kort)
    • Sportkleren
    • Vuile kleren
    • Warme pulls  (Voldoende en dik genoeg! Vaak zien wij kinderen die niet goed voorbereid
      zijn op koud weer.)
    • Regenjas
  • Schoenen
    • Stapschoenen
    • Sportschoenen
    • Laarzen
    • Sandalen of slippers
  • Slapen
    • Slaapzak
    • Slaapmatje
    • Kussen
    • Pyjama
    • Knuffelbeer
  • Toilet
    • Washandje(s)
    • Handdoeken
    • Toiletgerief
    • GEEN ZEEP: Wij voorzien voor alle leden en leiding ecologische zeep.
  • Diversen
    • Bord/gamel, beker en bestek!
    • Zakmes (vanaf oude takken)
    • Zaklamp
    • Zwemgerief
    • Naaigerief (oudste takken)
    • Keukenhanddoek (oudste takken)
    • Sjortouw
    • Linnen zak (voor de vuile was)
    • Identiteitskaart of Kids ID (af te geven aan de leiding bij aankomst)
    • Zakcentje
    • Eigen medicatie (gelieve dit aan de leiding te melden)

U las het heel goed: gelieve uw kind(eren) geen zeep mee te geven op kamp, dit jaar zullen wij net als
vorig jaar, opnieuw zeep voorzien die biologisch afbreekbaar is, waarmee we ons dus kunnen wassen in
de beek zonder daarmee een aanslag op het milieu te plegen.
Elektronica en andere overbodige, waardevolle voorwerpen horen NIET thuis in de rugzak! Gsm’s op
kamp worden op dag 1 in beslag genomen en enkel teruggegeven op afgesproken momenten. Gelieve
ook alles te naamtekenen, de berg kleren die jaarlijks bij de verloren voorwerpen komen is heel groot!

HEEL BELANGRIJK: Onze kasten lopen over van verloren kledij die na kampen/weekends achterblijven, wij vragen jullie vriendelijk om dit tegen te gaan door simpelweg al het gerief dat uw kind meeneemt te naamtekenen, dit maakt het voor ons een stuk makkelijker! 

Bezoekdag

In de eerste plaats is de bezoekdag een gelegenheid voor de (jong)giverouders om hun kind in het midden van het kamp terug te zien, daarnaast vormt dit ook de start van het kapoenen- en wouterkamp. Het is dus de bedoeling dat de kapoenen en wouterouders hun kind(eren) zelf voeren naar het terrein op deze dag.
Alle ouders, familieleden en vrienden die de sfeer van het kamp willen opsnuiven, zijn welkom op de bezoekdag op zaterdag 20 juli vanaf 11u30 waar wij kip met frietjes zullen aanbieden. (bord, bestek en eventueel stoeltje zelf te voorzien). 

De prijs hiervoor bedraagt 12 euro per persoon. Op voorhand inschrijven is verplicht, zo kunnen wij een inschatting maken voor onze hoeveelheden. U kan u (en anderen) inschrijven door het onderstaande form in te vullen, en het bedrag over te schrijven naar ons rekeningnummer (voor 15/07, Zie mail). Een vegetarische optie is mogelijk, maar laat dit op voorhand weten via de form.

Opgelet: voor leden die deelnemen aan het kamp (zowel de jongeren als de ouderen) zit dit reeds in het kamp budget inbegrepen. 

In de namiddag kan u kiezen: ofwel trekt u met uw kind(eren) de stad in om hen te trakteren op een fris ijsje, ofwel luiert u wat rond op het kampterrein. Alleszins: een mooie dag is verzekerd! 

Als afsluiter worden er ‘s avonds belegde boterhammen voorzien. De activiteiten hervatten opnieuw om 19 uur, dan is de bezoekdag afgelopen en is het tijd om afscheid te nemen.

Sympathisanten die op deze dag graag zelf een handje uit de mouwen willen steken worden zeker gewaardeerd! Gelieve ons hiervoor dan een seintje te geven op groepsleiding@scoutsbrakel.be.

Voorkamp – Ouders en sympathisanten 

Het voorkamp gaat dit jaar door van dinsdag 9 juli tot vrijdag 12 juli. Bij deze willen wij een warme oproep doen naar alle ouders en sympathisanten die graag nog eens in de huid van een echte scout kruipen. Gedurende deze vierdaagse zijn er immers mogelijkheden genoeg om samen met ons alle kneepjes van het vak nog eens op te frissen! Hoe ging die paalsteek ook alweer? Op welke balk begin ik deze sjorring? Hoe zet ik de materiaaltent op? … 

Voor alle duidelijkheid: deze oproep is gericht naar iedereen (wel of geen handige Harry) die graag zijn handen uit de mouwen steekt om de leiding te ondersteunen! Hetzij om mee te werken en te bouwen, hetzij om te koken, hetzij voor mentale ondersteuning. Ook kroost is meer dan welkom!
Kriebelt het? Laat ons dan zeker iets weten via groepsleiding@scoutsbrakel.be

 

Datum

jul 12 - 26 2024
Expired!

Tijd

All Day

Geef een reactie