Algemene info

Met veel trots kunnen wij verkondigen dat wij het scoutsjaar 2022-2023 niet met 7, maar met 8 takken zullen starten. Een nieuwe AKABE-tak vervolledigt onze scouts. Akabe – Anders Kan Best: Iedereen heeft recht op scouting! Met de akabe-tak willen we een plaats creëren voor jongeren met een beperking van 6-18 jaar. Met deze groep gaan we scouteske uitdagingen aan, met de nodige extra hulp!

Praktisch

De activiteiten vinden tweewekelijks plaats op zondagvoormiddag van 9u-11u. Zo kunnen we voldoende ruimte bieden aan al onze leden. Dit zal ook doorgaan in en aan het scoutslokaal, Dam 2 in Brakel. We vinden het belangrijk om aan de noden van onze nieuwe leden te kunnen voldoen. Bel ons dus gerust op voor meer info, extra vragen, etc! Met een super gemotiveerd team, staan wij alvast te popelen om erin te vliegen!

Email: akabe@scoutsbrakel.be
Eva van den Broeck: +32 493 66 30 62
Helene van den Broeck: +32 499 74 02 60
Lieselot Vander Bruggen: +32 489 19 21 11

Maandprogramma:

• 18 februari: De lente is in aantocht! Dit mag gevierd worden met een lentewandeling met heel wat spelletjes onderweg.

• 3 maart: Het lijkt nog wat vroeg, maar toch horen wij al wat paasklokken luiden. Tijd voor een leuk paasspelletje!

• 31 maart: Geen scouts!

• 14 april: Vandaag gaan we even terug in de tijd naar de middeleeuwen. Zijn jullie klaar om te strijden als echte ridders en jonkvrouwen?

• 27 tot 28 april: Woehoee, wij trekken er een weekendje op uit in het thema ‘dieren’! Meer informatie volgt snel 🙂

• 12 mei: Vandaag verkopen wij 2 uurtjes mee bloemen op de bloemenverkoop van de reguliere scouts.

• 26 mei: Onder voorbehoud.